Thursday, January 26, 2012

ျမန္မာ-ဘဂၤလာ-အိႏၵိယ-တ႐ုတ္ ေလးႏိုင္ငံကုန္သြယ္ေရး ကုန္းလမ္း (၃၁)ရက္ေန႔တြင္ စတင္သြားမည္


ဂစၧပသတင္း႒ာန
ဇြႏၷ၀ါရီလ(၂၆)ရက္၊ ၂၀၁၂။
http://www.gissapa.blogspot.com 

ျမန္မာ-ဘဂၤလာ-အိႏၵိယ-တ႐ုတ္ ေလးႏိုင္ငံကုန္သြယ္ေရး ကုန္းလမ္း (၃၁)ရက္ေန႔တြင္ စတင္သြားမည္


ျမန္မာ-ဘဂၤလာ-အိႏၵိယ-တ႐ုတ္ ေလးႏိုင္ငံစီးပြားေရး တိုးတက္ေကာင္းမြန္ရန္ ကူးလူးဆက္ဆံေရးအတြက္ ကုန္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ကုန္သြယ္ေရး သယ္ယူပို႔ေဆာင္သြားလာေရးကို လာမည့္ ဇြႏၷ၀ါရီလ(၃၁)ရက္ေန႔တြင္ စတင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

တ႐ုတ္ျပည္ ကူမင္းျပည္နယ္မွ ျမန္မာသို႔သြားမည့္လမ္းႏွင့္ အိႏၵိယ-ဘဂၤလာေဒ့ခ်္တို႔အၾကား သြားမည့္လမ္းၾကမ္းမ်ားကို ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေအာင္ ယခုအခါ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား အဓိက ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုပါ (၃၁)ရက္ေန႔ စတင္ၿပီး ကုန္းလမ္းမွ ကုန္သြယ္ေရးစတင္မည့္ သတင္းမွာ ၿပီးခဲ့ေသာ (၁၈)ရက္ေန႔က ေလးႏိုင္ငံကုန္သြယ္ေရးအဖြဲ႔၀င္မ်ား ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။  

အဆိုပါ စီမံကိန္းမွာ လြန္ခဲ့ေသာ (၂၀၀၆)ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၃၁)ရက္ေန႔က စတင္ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး၊ (၅)ႏွစ္ေက်ာ္လြန္လာခဲ့ကာ  ဇြႏၷ၀ါရီလ(၁၈)ရက္ေန႔က (၃၁)ရက္ေန႔တြင္စတင္ျပဳလုပ္မည့္ စီမံကိန္းအတြက္ ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ ႏိုင္ငံ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာအႀကီးအကဲ ေမာ္နိ႐ုလ္ အိစၥလာမ္က အဂၤါေန႔က ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခဲ့သည္။

မစၥတာ ေမာ္နိ႐ုလ္ အီစၥလာမ္က “အဲဒီ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမွာ အာရွလမ္းမႀကီး ျဖစ္လာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္၊ ဇြႏၷ၀ါရီလ (၃၁)ေန႔ဆိုရင္ တ႐ုတ္ျပည္ကူမင္းကေန ျမန္မာသို႔စတင္ၿပီးေတာ့ သြားမွာျဖစ္ပါတယ္၊ အိႏၵိယ-ဘဂၤလာအၾကား အဲဒီေန႔ပဲလမ္းသစ္တခုမွ သြားမွာျဖစ္ၿပီး ေလးႏိုင္ငံလံုးသြားလာႏိုင္ေအာင္ လမ္းေတြကိုေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။”ဟု အဂၤါေန႔က ေဒသခံသတင္းေထာက္ မ်ားသို႔ ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ဆက္လက္ၿပီးသူက “ဘဂၤလာဘက္မွ ဆီေလတ္ကုန္သြယ္ေရးဇံု နယ္စပ္ကေန အႏိၵယ ဘန္နာပူသို႔ ကုန္ေတြသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၆-၇ ရက္တို႔တြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကူးသန္းသြားလာရန္ ပိုမိုေကာင္းမည့္ အေျခအေနေတြကို ဖန္တီးသြားမည္။”ဟု ဆိုသည္။

၎အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား ဆက္ဆံေရးတြင္ ေထာက္လွမ္းေရးကား၊ ကူးလူးဆက္ဆံေရးကားမ်ား၊ သီးသန္႔လွ်ိဳ႕၀ွက္ေဖၚထုတ္ေရး ကားမ်ားႏွင့္ တျခားစုစုေပါင္းကား (၁၈)စီးေက်ာ္ အေရးေပၚ အနည္းဆံုး ထားရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။  

နယ္စပ္ဂိတ္မ်ားအတြင္း သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံမ်ားမွ တာ၀န္က်သူမ်ားအေနျဖင့္ နယ္စပ္ႏိုင္ငံေရး တည္ၿငိမ္မႈကိုၾကည့္ၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လံုၿခံဳေရးအတြက္ ဂိတ္တိုင္းတြင္ ေရွ႕ေနာက္ေစာင့္ၾကည့္ရန္ မ်က္ႏွာျပင္မ်ား ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ကားေမာင္းႏွင္သူမ်ားမွာ ကားတစီးလွ်က္ ၂ ဦးက်စီလိုက္ပါမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။  

ယခုကဲ့သို႔ အာရွလမ္းမႀကီး တြင္က်ယ္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္စီမံကိန္း အစပိုင္းတြင္ ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ျမန္မာ့စစ္အစိုးရ လံုၿခံဳေရး အလိုက် ၎တို႔ႏိုင္ငံရွိ ရခိုင္ျပည္ ႏိုင္ငံေရး-ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကစတင္ၿပီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေရးယူႏွိမ္ႏွင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

လြန္ခဲ့ေသာ (၂၀၀၆)ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၃၁)ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာအေနျဖင့္ ဘဂၤလာမွ မိုဘိုင္းဖံုး ဆက္သြယ္ေရးအတြက္ စက္မႈလက္မႈ အတတ္ပညာမ်ားကို ပံုစံမ်ိဳးစံုျဖင့္ ၀ယ္ယူသံုးစြဲခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ (၂၀၀၇)ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၃၁)ရက္ေန႔တြင္တႀကိမ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အဓိက စက္မႈလက္မႈႏွင့္ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္မ်ားကို ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ျမန္မာ-ဘဂၤလာအေနျဖင့္ ၁၉၉၇ ခု၊ စက္တဘၤာ(၅)ရက္ေန႔ကတည္းက ႏွစ္ႏိုင္ငံ အက်ိဳးတူစီးပြားေရး တရား၀င္ စာခ်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၿပီး ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း တိုးျမင့္လုပ္ေဆာင္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကေသာ္လည္း ရည္မွန္းထားသလို ေအာင္ျမင္မႈမ်ား မရရွိခဲ့ေၾကာင္းဟု ဘဂၤလာဘက္မွ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုမႈမ်ားရွိခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္လည္း ၂၀၁၁ ခု၊ ဒီဇဘၤာလတြင္ ျမန္မာ-ဘဂၤလာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူစီးပြားေရးလုပ္ငန္းခြင္ စာခ်ဳပ္မ်ားကို တိုးျမင့္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ခဲ့ၿပီး ယခုကဲ့သို႔ အေကာင္အထည္ေဖၚ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သူကေျပာသည္။

အဆိုပါ ေလးႏိုင္ငံ BCIM အမည္ရွိ စီးပြားေရးအသင္းတြင္ အဖြဲ႔၀င္မ်ား အေနျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရးေကာင္းမြန္ဖို႔ နည္းလမ္းမ်ားကို ရွာေဖြအသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ရွိ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေမာင္ေတာ-ဘူးသီးေတာင္ၿမ့ိဳနယ္တို႔တြင္ ဘဂၤလာႏွင့္ ကုန္းလမ္းေၾကာင္းမွ ကုန္သြယ္ သြားႏိုင္မည့္ လမ္းမ်ားကို ေဖါက္လုပ္ၿပီးစီးထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဘဂၤလာဘက္ျခမ္းမွလည္း လမ္းမ်ားအသင့္ျဖစ္ေနေၾကာင္း မ်က္ျမင္ သက္ေသမ်ားက ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ေမာင္ေတာ-ဘူးသီးေတာင္ အာဏာပိုင္မ်ားက အဆိုပါလမ္းေဖါက္လုပ္ေနခ်ိန္တြင္ ျပည္သူမ်ားအား လမ္းေဖါက္လုပ္ လွ်င္ တဘက္ႏိုင္ငံသားမ်ား က်ဴးေက်ာ္မႈမ်ား အမ်ားအျပားရွိလာမည္ျဖစ္ၿပီး လမ္းေဖါက္လုပ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ဟု ကြက္ေက်ာ္လိမ္လည္မႈ မ်ားေနာက္ကြယ္မွ လာဒ္ေငြမ်ားယူၿပီး လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ ေဖါက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေမာင္ေတာ မယက ႐ံုးကတိမ္းေရွာင္လာေသာ အမည္မေဖၚလိုသူ တဦးက အတည္ျပဳေျပာသည္။

ျမန္မာ-ဘဂၤလာ အေနျဖင့္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ကတည္းက ၎တို႔ႏိုင္ငံအၾကား ကုန္သြယ္ေရးကုန္းလမ္း စတင္ေဖါက္လုပ္မည့္ ယာယီသေဘာ တူညီစာခ်ဳပ္အေပၚ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားမွ စိတ္၀င္စားမႈမ်ား ရွိခဲ့ၿပီး စီးပြားေရးသမားမ်ားက အဆိုပါ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းမႀကီး ေဖါက္လုပ္ရန္ တြန္းအားမ်ားေပးခဲ့ေၾကာင္း သတင္းမ်ားထြက္ေပၚခဲ့သည္။

ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ျမန္မာ့လက္ရွိ အစိုးရသစ္ နယ္ျပည္ေတာ္သို႔သြားေရာက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ထိပ္တန္းလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ေဆာင္ရြက္လိုေၾကာင္း ဒီဇဘၤာလအတြင္းက ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္။  

ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ တည္ရွိသည့္ ဘဂၤလာေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ ေကာ့စ္ဘဇားၿမ့ိဳကမ္းေျခ၌ ယခုေလးႏိုင္ငံ ေဖါက္လုပ္ၿပီးစတင္သြားလာမည့္ ကုန္းလမ္းထက္က်ယ္ျပန္႔ေသာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္အတန္းမီ ကုန္သြယ္ေရး ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းႀကီးတခုကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ လာမည့္ ၂၀၅၅ တြင္အၿပီးတည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ ကုေဋ (၆၀)ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း ေကာ့စ္ဘဇားၿမ့ိဳ ေဒသထုတ္ သတင္းစာမ်ားက လြန္ခဲ့သည့္ အပတ္က ေဖၚျပခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment